سایت خبری حقوق بان

اخبار حقوقی و رسانه اینترنتی حقوقی حقوق بان

سایت خبری حقوق بان

اخبار حقوقی و رسانه اینترنتی حقوقی حقوق بان

سایت خبری حقوق بان- غلامحسین اسماعیلی در هفدهمین نشست خبری خود ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی و آغاز سال نو میلادی به مسیحیان و تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار به پرستاران اظهار کرد: همچنین سالروز حماسه نهم دی، روز بصیرت مردم انقلابی ایران اسلامی را تبریک می‌کویم که با حضور خود در صحنه فتنه سال 88 را خاموش کردند و حضور مردم ما در صحنه‌های نظام و انقلاب، همیشه باعث اقتدار و صلابت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی همچنین درگذشت دو نوجوان کولبر کوهستانی را به خانواده‌های داغدار آنان تسلیت گفت و افزود: امیدوارم این حادثه تلخ آخرین حادثه‌ای باشد که برای کسانی اتفاق می‌افتد که برای بدست آوردن نان حلال سخت‌ترین شغل را انتخاب می‌کنند و شاید کم‌مزدترین کار را. البته باید اعلام کنم قاچاقچیان عمده و سازمان یافته بدانند اگر دیروز بارش برف و سرمای زمستان جسم نحیف فرهاد و آزاد را اسیر خود کرد، با اقتدار و صلابت دستگاه قضا و ضابطان قوه قضائیه، آتش اجرای عدالت دامن قاچافچیان عمده را خواهد گرفت و در اجرای رهنمودهای رهبری ضمن به آتش کشیدن کالای قاچاق، این آتش، جسم و جان فربه قاچاقچیان عمده را خواهد گرفت و دست قاچاقچیان را از بن و ریشه قطع خواهیم کرد. بارها گفتیم مشکل قاچاق، مرزنشینان نیستند بلکه ساختارهای واردات و صادرات و گمرکات و نحوه تخصیص ارز و اقدام گسترده‌ای است که قاچاقچیان کالا انجام می‌دهند و تولید داخلی را فلج کردند. دولت و دستگاه‌های متولی باید وظیفه خود را در وهله اول در حلوگیری از قاچاق کالا و در گام دوم، شناسایی قاچاقجیان به نحو احسن انجام بدهد.

اسماعیلی افزود: سیاست کیفری قوه قضائیه در این پرونده، مجازات قاطع و بازدارنده و افزایش هزینه ارتکاب جرم است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امروز و در دوره تحول، خدمت رسانی بی‌وقفه به مردم و فرهنگ‌سازی برای کار جهادی و خدمت بی‌منت برای ولی‌نعمتان‌مان که مردم ایران اسلامی هستند، شعار و راهکار اصلی قوه قضائیه است. اقدامات هم تبلیغاتی نیست. کار و عمل واقعی و بر اساس باور و اعتقاد است. بازدید سرزده رییس قوه قضائیه در پنجشنبه هفته گذشته از حوزه قضایی پیشوا و همچنین دادسرای شهرستان ورامین، این پیام را داشت که آلودگی هوا، تعطیلی پنجشنبه‌ها و فراخوان‌های بی‌اثر ضد انقلاب برای برقرای تجمعات در روز پنجشنبه 5 دی ماه، خورشیدگرفتگی و امثال آن، هیچ کدام مانعی برای ارائه خدمت به مردم نیست. می‌شود قبل از طلوع آفتاب از خانه بیرون آمد و نماز آیات را در ضمن یک بازدید از یک مجموعه درمانی، اقامه کرد و به سراغ مردم و حوزه ماموریتی رفت و پای درد دل آنها نشست و برای رفع مشکلات آنها اقدام کرد. این سیاست و برنامه، برنامه مستمر قوه قضائیه است. ان‌شاالله در پنجشنبه همین هفته، ریاست قوه قضائیه و شورای عالی دستگاه قضایی، سفری به استان البرز خواهند داشت.

وی افزود: روز جمعه نیز همه روسای دادگستری‌ها و دادستان، فراخوان شدند تا در یک نشست تخصصی در روز تعطیلی و جمعه، تدابیری برای رسیدگی به پرونده‌های معوق اتخاذ شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">